понеделник, 28 юли 2014 г.

Събуди ме невероятно нежен, но силен аромат на рози.
Вчера ми ги подари една баба, селска баба. Много мила, добричка, и... хмм ухаеща на чубрица, треви и мляко.
Тя е от селото на дядо ми. Почти съседка – живее през яколко къщи до неговата вила. Има си кравичка и кокошки. Боледува от нейните си старчески болести – краката я болят, кръвното и се вдига, и понякога и нося от нейните лекарства. Никога не и взимам пари. Това е толкова дребно. Тя все ми дава разни неща – плодове от градината, домашно мляко, често пъти сирене и  от най-вкусното домашно масло, което някога съм яла. Тя сама го прави. По-ароматно и вкусно е от сметаната, която обожавам.
Последният път, когато идвах така ме зареди, че имам още сирене поне за месец време. Отказах и този път. А тя взе, че ми набра от градината домати и чушки и... прекрасните рози. Тъмночервени, бяли и някакви розово-оранжеви, с много силен аромат.
Получавала съм много рози, но градинските на баба Митка „пребориха” и аромата на любимия Guerlain.
Много се зарадвах. Тръгвайки си, бабата ме попита:
-         А сега ми кажи, като идат избори през есента, за кой да гласувам, баба?
-         Ти какво мислиш? – я питам на свой ред.
-         Миии, той, дядо ти вика...
Прекъсвам я.Знам дядо ми какво и за кого „вика”, познавам добре политическите му пристрастия, и ако други успява, то мен не може да ме спечели за „каузата”. А тя е – непременно да гласувам.
Тръгвам и  казвам:
-         Аз не гласувам, бабо Митке.
Отварям вратата на колата и чувам отново гласът й:
-         Абе, тооо не е моя работа, ама може ли да те питам нещо? Пък ти не се обиждай, де?
Усмихвам се :
-         Нищо, питай!
-         Кога ще видим, момчето ти, мило? Все самичко идваш. Не се сърди на любопитството ми – допълва.
-         Когато се влюбя, бабо!

И... розите ми се усмихнаха.

Няма коментари:

Публикуване на коментар